Visa distansutbildningar.se som: Mobil

Digital Analytics – Conversion & Visualization

IHM Business School
Sammanfattning
Korta Yh-utbildningar
Distans
6 veckor
CSN-berättigad
Startdatum: 2020-11-09 - Distans
Sista ansökan: 2020-10-05
Digital Analytics – Conversion & Visualization

Digital Analytics – Conversion & Visualization

Plugga Digital Analytics – Conversion & Visualization

Vill du ta nästa steg i karriären och jobba med digital analys för att öka konvertering och ställa om till datadrivet affärsmannaskap? Distansutbildningen Digital Analytics - Conversion & Visualization ger dig verktygen att med konverteringsoptimering och datavisualisering ställa om till datadriven affärsnytta.

Utbildningen sker på distans, vilket gör det möjligt att studera utbildningen var du än bor eller befinner dig.

För mer information om Digital Analytics – Conversion & Visualization, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Så ansöker du

Ansökan

Ansökningsperioden för Digital Analytics – Conversion & Visualization är mellan 2020-04-23 och 2020-05-14. Du gör ansökan viayh-antagning.se. Tänk på att du behöver bifoga dina gymnasiebetyg samt intyg eller betyg som styrker arbetslivserfarenhet eller relevanta studier i din ansökan.

Vid fler behöriga sökande än antal platser gör vi ett urval baserat på antal år i relevanta studier och antal år relevant arbetslivserfarenhet. Skicka därför in alla intyg och betyg som du har för att öka din chans att bli antagen. 

Behörighet

Slutbetyg från ett fullständigt nationellt eller specialutformat program i gymnasieskolan med lägst betyget Godkänt i minst 2 250 gymnasiepoäng eller motsvarande.

Utöver det krävs minst två års yrkeserfarenhet på heltid (deltid omräknas till heltid) inom marknadsföring eller marknadskommunikation​, alternativt examen från en tvåårig yrkeshögskoleutbildning inom marknadsföring eller marknadskommunikation, alternativt kandidatexamen inom marknadsföring eller marknadskommunikation, eller motsvarande. ​

Kursinnehåll

Kursupplägg

  • Filmer från ansvariga lärare på kursen, 1-3h/vecka
  • Schemabundet diskussionsforum och övningsgenomgång live i Teams, 3-6h/vecka
  • Videokurser och annat onlinematerial
  • Praktiska övningar individuellt och i grupp
  • Examinationer sker på distans för respektive kurs

Kurser

Digital analys & konverteringsoptimering (15 poäng)​

  • Verktyg och plattformar inom digital analys, som t.ex. Google Analytics​
  • Mätbegrepp och terminologi, mätplan, attribution och segmentering​
  • Insiktsdrivna beslut – analys, hypotes, test, utvärdering, etc.​
  • Analytics-system - beteende, förvärv, events & mål, segments, e-handel, konfiguration och datainsamling, multi-kanalsspårning, attributionsmodellering, etc.​
  • Testning och konverteringsoptimering​
  • UX och webbpsykologi​
  • A/B-tester och multivariata tester – metod, uppsättning genomförande, uppföljning, etc.​
  • Hypotes och testplan

Data-drivna organisationen & datavisualisering (15 poäng)

  • Datakällor och dataflöden inom digital analys​
  • Mätmetodik och målkedjor​
  • Mål till nyckeltal, KPI​
  • Data Storytelling – att levandegöra data och insikter​
  • Datainsamling – teknik, metodik, säkerhet, privacy, ITP, etc.​
  • Från datautrymme till grafiskt utrymme​
  • Verktyg för visualisering - Data Studio

Examen & Intyg

Efter utbildningen

På sex veckor fördjupar du din kompetens inom mät- och arbetsmetodiker inom digital analys, konverteringsoptimering inom digitala medier, digitalt och datadrivet affärsmannskap samt hur dataflöden och en datadriven organisation bedrivs.

Allt fler företag ställer om sin marknadskommunikation och affärsmannskap till att jobba datadrivet. Det innebär att hela organisationen måste genomsyras av datadrivet insiktsarbete och att affärsnyttan demokratiseras inom organisationen. Detta arbete kräver fördjupad kompetens för att kunna utarbeta dataflöden inom organisationen med syfte att skapa datadrivna åtgärder.

Efter utbildningen kommer du kunna jobba som Data Analyst/Digital Analytiker med fokus på konverteringsoptimering och datavisualisering/business intelligence.

Kostnader

Utbildningen är avgiftsfri och berättigar till studiemedel. Ansök hos CSN.

IHM Business School

IHM Business School

IHM utvecklar kompetensen som utvecklar näringslivet.

Världen förändrar, följer du med? IHM ger dig förmågan att förändra och förändras med kompetensen som framtidens arbetsmarknad kräver. Hos oss får entreprenörer och intraprenörer omge sig med likasinnade och sporra varandra till vassare idéer. Med aktuell och relevant kunskap...


Läs mer om IHM Business School och visa alla utbildningar.

Intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Digital Analytics – Conversion & Visualization

 Få mer information via mail

 Ickebindande

 Kostnadsfritt

Hitta till utbildaren

IHM Business School

Fabriksgatan 25
41250 Göteborg


Kursinnehåll

Kursupplägg

  • Filmer från ansvariga lärare på kursen, 1-3h/vecka
  • Schemabundet diskussionsforum och övningsgenomgång live i Teams, 3-6h/vecka
  • Videokurser och annat onlinematerial
  • Praktiska övningar individuellt och i grupp
  • Examinationer sker på distans för respektive kurs

Kurser

Digital analys & konverteringsoptimering (15 poäng)​

  • Verktyg och plattformar inom digital analys, som t.ex. Google Analytics​
  • Mätbegrepp och terminologi, mätplan, attribution och segmentering​
  • Insiktsdrivna beslut – analys, hypotes, test, utvärdering, etc.​
  • Analytics-system - beteende, förvärv, events & mål, segments, e-handel, konfiguration och datainsamling, multi-kanalsspårning, attributionsmodellering, etc.​
  • Testning och konverteringsoptimering​
  • UX och webbpsykologi​
  • A/B-tester och multivariata tester – metod, uppsättning genomförande, uppföljning, etc.​
  • Hypotes och testplan

Data-drivna organisationen & datavisualisering (15 poäng)

  • Datakällor och dataflöden inom digital analys​
  • Mätmetodik och målkedjor​
  • Mål till nyckeltal, KPI​
  • Data Storytelling – att levandegöra data och insikter​
  • Datainsamling – teknik, metodik, säkerhet, privacy, ITP, etc.​
  • Från datautrymme till grafiskt utrymme​
  • Verktyg för visualisering - Data Studio

Varför välja IHM Business School?

Varför välja YH på IHM?

På IHM lär du dig tänka affärsmässigt och får en självsäkerhet i affärssammanhang genom verklighetsnära pedagogik och praktisk träning. Våra föreläsare och övningscase kommer direkt från näringslivet och du får möjlighet att knyta kontakter som kan bli avgörande för din framtid.

Nyhetsbrev
Prenumerera på nyhetsbrev om studier från distansutbildningar.se
Logga in

Du kanske också är intresserad av: