Visa distansutbildningar.se som: Mobil
Sammanfattning
Yrkesutbildning
Distans
Distans
40 timmar, för alltid tillgång till material
Deltid, distans
4 995 SEK inkl. moms
Startdatum: Du väljer startdatum - Distans
 Digital marknadsföring på distans

Digital marknadsföring på distans

Bli Digital Marknadsförare - helt på distans

Idag är digitala kunskaper något som förväntas av alla marknadsförare. Att vara marknadsförare innebär alltså att vara en digital marknadsförare. Vår utbildning i digital marknadsföring är en yrkesutbildning som förbereder dig att jobba med digital marknadsföring direkt. Den passar utmärkt för dig som redan är i arbetslivet, eller dig som nyfiken privatperson.

Yrkesrollerna som en digital marknadsförare kan ha är många:

  • Online-marknadsförare
  • Inbound-marknadsförare
  • Outbound-marknadsförare
  • SEO:are
  • SEM:are
  • Webbanalytiker
  • Digital marketing manager
  • Programmatic ansvarig
  • Adops
  • Sociala medier-ansvarig

Ovan är bara en bråkdel.

För mer information om Digital marknadsföring på distans, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Varför ska du välja Nordic Tech Institute - Utbildningar i digital marknadsföring?

Distansutbildningar

Kombinera arbete

med studier

Bli certifierad

Så ansöker du

Det är helt upp till dig när du vill starta kursen. Kursen är 100% på distans, och kan startas när som helst.

Vem är kursen i digital marknadsföring för? 

Vår kurs passar utmärkt för all form av kompetensutveckling. Nedan listar vi några av dom som brukar gå vår kurs. Känner du att du inte passar in nedan så betyder det inte att kursen inte är för dig. Hör av dig till oss så berättar vi gärna mer om hur kursen kan passa din situation.

För dig som jobbar eller har jobbat med marknadsföring (men inte digitalt)
Om du har jobbat eller studerat marknadsföring men inte jobbat med digital marknadsföring är vår kurs en utmärkt inkörsport till området. I kursen har du möjlighet att utveckla din kompetens inom marknadsföring och addera mer praktiska element i den digitala världen. Kursen passar även för dig som jobbat lite med digital marknadsföring, men där du fortfarande känner att du saknar vissa element. 

För dig som vill jobba med digital marknadsföring, men saknar förkunskap
Den här kursen kräver inga förkunskaper av deltagaren. Om du är nyfiken på, eller vill jobba med digital marknadsföring passar alltså kursen utmärkt för att bygga upp den kunskap som krävs för att få ett jobb inom området. 

För dig som driver ett företag och vill växa din verksamhet digitalt
Ett stort fokus i kursen är på praktiskt applicerbara övningar. Det innebär att om du har en verksamhet som du vill jobba med under kursens gång, så kommer du kunna nyttja kursen till sin fulla potential. Om du gör övningarna och följer råden i kursen finns alla chanser att du kommer öka ditt företags digitala tillväxt substantiellt.

Efter utbildningen

Om du är trött på att lära dig utan att få testa i praktiken, så är den här kursen för dig. Kursen går igenom de huvudsakliga verktyg som finns, och visar dig hur du faktiskt kan använda dem i praktiken.

Kursen har hållits på yrkeshögskolorna Nackademin och Stockholms Internationella Handelsskola. Kursen är alltså beprövad med flera alumner redan ute i arbetslivet. Den har även hjälpt flera företag med viktig kompetensutveckling.

Examen & Intyg

I slutet av kursen får du möjligheten att certifiera dig. Certifikat kräver godkänt genomfört test. Detta görs online och du får svar direkt om du är godkänd. Testet kan du göra så många gånger som du behöver för att bli godkänd. Certifieringen är 100% valfri.

Kostnader

Kursen i Digital marknadsföring kostar 4995 kr (inkl. moms) och du har sedan obegränsad tillgång till kursen för alltid!

Du kan betala kursen med Klarna, Swish och faktura. 

Vi erbjuder dessutom räntefri delbetalning i samarbete med Klarna. 

Kursinnehåll

Del 1: Innan du startar

Det här är introduktionen till kursen. Här går vi igenom vilka verktyg som vi kommer använda i kursen.

Del 2: Marknadsanalys

I det här momentet går vi igenom förarbetet (som är centralt när vi jobbar med digital marknadsföring). Vi identifierar vart vår målgrupp finns, vad dom söker på och hur vår konkurrens ser ut digitalt.

Del 3: Analys

Den här delen är där vi lär oss det första verktyget fullt ut: Google Analytics. Vi går igenom grunderna i webbanalys samt går in i djupet på hur man faktiskt kan arbeta med Google Analytics som mätverktyg.

Del 4: Sökmotoroptimering (SEO)

Här handlar det om att bemästra sökmotoroptimering. Vi går först igenom övergripande koncept innan vi djupdyker i varje område. Efter den här delen kommer du kunna göra grymma förbättringar på vilken hemsida du än kikar på.

Del 5: Sökmotormarknadsföring (SEM)

Här lär vi oss att skapa grymma kampanjer i Google Ads. Vi går först igenom strukturerna för att sedan djupdyka i hur vi faktiskt kan få ett optimalt resultat i vår sökmotorannonsering.

Del 6: Sociala medier

Här går vi igenom allt som har med sociala medier att göra. Först med fokus på koncept och strategier och sedan fokus på olika annonseringsmetoder vi kan använda i sociala medier.

Del 7: E-postmarknadsföring

Här går vi igenom grunderna, strategier och genomförande i just e-postmarknadsföring.

Del 8: Displaymarknadsföring

Här går vi igenom grunderna, strategier och genomförande i just displaymarknadsföring.

Del 9: Andra viktiga områden

Den här delen fångar upp områden inom digital marknadsföring som är viktiga att känna till, men som i sig inte kräver en helt egen del.

Dom huvudsakliga momenten är:

  • Affiliatemarknadsföring
  • UX (user experience)
  • Personalisering

Vi går även igenom verktyg som hjälper dig att hålla dina nyvunna kunskaper uppdaterade (sajter, verktyg och liknande som är bra att ha koll på).

Del 10: Certifiering

Hur ser inläsningsmaterialet ut?

Kursen blandar flera medier: video, bilder, text, övningsuppgifter och quiz.

Den innehåller: 

  • Mer än 13 timmar fördjupade videos
  • Mer än 400 sidor inläsningsmaterial
  • 13 unika övningsquiz
  • Flera praktiska övningar och exempel
  • Support med snabba svar när du har frågor

Fortsatta studier

Kursansvarig - Simon Myringer

Simon har mer än 10 års erfarenhet inom digital marknadsföring. Han har ansvarat över Googles utbildningsinitiativ Digitalakademin i Stockholm, samt undervisat i digital marknadsföring på flera YH-skolor. Han har även jobbat som digitalt ansvarig på flera större bolag. 

Nordic Tech Institute - Utbildningar i digital marknadsföring

Yrkesutbildningar i digital marknadsföring som leder till jobb

Nordic Tech Institute är marknadsledande på kurser inom digital marknadsföring. Kurserna är alltid helt på distans och sker online på deras kursportal. Du kan välja fritt när du vill påbörja och avsluta kursen, och du studerar helt och håller i...


Läs mer om Nordic Tech Institute - Utbildningar i digital marknadsföring och visa alla utbildningar.

Intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Digital marknadsföring på distans

  Få mer information via mejl

  Inte bindande

  Kostnadsfritt

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 60 recensioner.

Robin Hedblom, Selldorado
Jag är riktigt nöjd med kursen, som berörde samtliga delar som jag var ute efter. Bra upplägg med både video, text samt testerna och uppgifterna som man gjorde efter alla avsnitt. Jag är jättenöjd och kommer fortsätta använda mig utav materialet nu i min yrkesroll, samt investera i fler kurser hos er!
Katayon
Otrolig lärorik och bra kurs, är väldigt nöjd och positivt överraskad. Ett ännu större plus är att man har tillgång till kursen för alltid och att de uppdateras med jämna mellanrum!
Emilia
Jag har trivts med att studera digital marknadsföring hos er då jag har kunnat studera i egen takt och helt på distans, definitivt en fördel när man samtidigt har ett heltidsjobb vid sidan om. Det är också ett stort plus att få ta del av materialet efter avklarad kurs, för allt kan man inte ha i huvudet utan att använt det i praktiken. Tack för ...
Visa mer
Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få inspiration och hjälp inför ditt utbildningsval!
Logga in