Insiktsdriven strategi

Längd
8 veckor
Pris
37 500 SEK inkl. moms
Nästa startdatum
16 september, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Distans
Språk
Svenska
Längd
8 veckor
Pris
37 500 SEK inkl. moms
Nästa startdatum
16 september, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Distans
Språk
Svenska
Vill du veta mer?

Insiktsdriven strategi

Berghs School of Communication
  • Modeller för insiktsutveckling
  • Kreativ briefing
  • Strategisk plattform

Behöver du bli mer träffsäker i ditt kommunikationsarbete? Är du intresserad av människors drivkrafter och varför viss kommunikation når fram och fungerar? Då är det här en kurs för dig.

Om kursen

Det blir allt svårare att engagera människor genom de aktiviteter och den kommunikation som görs för varumärken. Därför blir lösningar som bygger på insiktsdrivna och strategiska vägval allt viktigare för en organisations framgång, och arbetet med detta blir allt mer centralt både på marknadsavdelningen och hos olika typer av kommunikationsbyråer.

Under kursens åtta veckor hanteras samtliga de moment som lägger grunden för en mer träffsäker kommunikation. Kommunikation som är relevant för människor, som tydliggör varumärket och som därmed bidrar med värde till organisationens varumärke och affär.

Efter kursen ska du ha fått en djupare förståelse för hur du via fakta bygger kunskap, omvandlar den till en djupare förståelse och därifrån utvecklar användbara insikter. Hur dessa insikter vägleder alla de strategiska vägval som görs i ett kommunikationsarbete, samt hur du vägleder och inspirerar teamet hela vägen mot mer träffsäkra kommunikationslösningar.

De flesta av kursens uppgifter utgår från arbetsrelaterade case. Använd gärna ditt eget företag/organisation eller förbered ett att utgå från om du är konsult eller mellan jobb.

Vem är kursen för?

Kursen passar dig som har goda kunskaper i marknadsföring och kommunikation och nu vill bli vassare på att lägga den strategiska grunden för lösningar som ger framgång för organisationens varumärke och affär. Du kan vara t.ex. projektledare, planner, kommunikatör, marknadsansvarig, analysansvarig, kreatör, byråledare eller entreprenör. I kommersiella verksamheter såväl som offentliga, B2C eller B2B.

Det här får du

  • Kvantitativa och kvalitativa verktyg för kunskapsgenerering
  • Modeller som guidar träffsäkert och kreativt analysarbete
  • Djupare förståelse för hur drivkrafter styr attityder och beteende
  • Modeller för insiktsutveckling
  • Modeller för att vägleda strategi- och planningarbetet från start till mål
  • Inblick i kreativ briefing som vägleder och inspirerar teamet
  • Metoder för målsättning, uppföljning, utvärdering och optimering
  • Utveckla en strategisk plattform för en fiktiv kommunikationslösning

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Kursansvarig

Annika Rehn Frobell

Kommunikations- och varumärkesstrateg.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Goda kunskaper i marknadsföring och kommunikation och erfarenhet av roller som t.ex. projektledare, produktchef eller kreatör. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida), i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
37 500 kronor

Studieavgift exkl. moms
30 000 kronor

Övrig information

För kursen behöver du ha tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling. Videomöten sker i videoverktyget Zoom. I veckan före kursstart får du inlogg till onlineplattformen Canvas.

Kursdatum

Kursstart online i Zoom måndag 16/9 kl 9.00-12.00. Tisdagar: kl 16.00-17.30 fr o m andra kursveckan – gemensam uppföljning av veckans föreläsningar. Fredagar: 20 minuters individuell avstämning, någon gång mellan kl 8.00-11.00. Kursavslut online i Zoom måndag 11/11 kl 9.00-12.00

Däremellan läser du kursen via vår lärplattform Canvas och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna under veckan enligt schemalagd inlämning.

Egna studietimmar

ca 10 timmar/vecka
För mer information om Insiktsdriven strategi, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Kommande kursstarter

1 tillgängligt startdatum

16 september, 2024

  • Distans
  • Distans
  • Svenska

Intresseanmälan

Gör en intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Insiktsdriven strategi

  Få mer information via mejl

  Inte bindande

  Kostnadsfritt


reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Berghs School of Communication
Bobergsgatan 48
115 47 Stockholm

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...

Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.

Highlights