Apotekarprogrammet i uppsala - Forum

2006-12-24 19:31   uppsalauniversitetet
Hej det står på eran hemsida att det krävs 1.00 i högskoleprovet för att komma in i apotekarprogrammet, min fråga alltså stämmer det dvs om jag får 1.00 i högskoleprovet kan jag komma in oavsett om jag inte har tillräckligt gymnasiebetyg, vilket som motsvarar 17.60 och tack för er hjälpen. vänliga hälsningar

Ang: Apotekarprogrammet i uppsala
2007-02-25 23:51   Sussi
Antagningspoängen kan skifta mellan terminerna pga söktrycket (som inte automatiskt är det samma vara år och termin), så man kan inte riktigt förutspå att du kommer in när du har 1.0, men det kan gå, så försök i alla fall. Tycker det är viktigt att påpeka detta, för det finns de som tror att det är ex 1.0 man ska ha för att kunna komma in, men det kanske räcker med 0.9 nästa termin eller att det blir 1.2 som man som minst behöver. Det kan man inte säga i förväg. Men söka och se (och hoppas) kan man alltid göra. Man kan söka och komma in på högskoleprov även om ens betyg inte räcker till. Bara man är behörig.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in