Visa distansutbildningar.se som: Mobil

Marknadsföring, Universitet / högskola

Marknadsföring

Marknadsföring

Det finns flera olika distansutbildningar inom Marknadsföring och de är ofta populära. Marknadsföring är ett väldigt brett område och det innefattar egentligen alla de olika sätt ett företag eller en organisation uppträder på en marknad. Det finns flera olika sorters distansutbildningar inom marknadsföring på olika nivåer och med olika inriktningar. Läs mer här nedan och hitta den som passar dig bäst idag.

 
Visar 1-1 av 1 träffar
   
Sökresultat Ort
Produktutveckling, Helfart
Blekinge Tekniska Högskola
Distans
...
Visar 1-1 av 1 träffar
 

Mer om Marknadsföring

Marknadsföring är, enkelt förklarat, det som ett företag gör för att hitta kunder och sedan behålla dem. Företag och organisationer måste visa att de finns på marknaden, de måste synas. Marknadsföring är därför mycket viktigt för alla företag.

Distansutbildningar inom marknadsföringDistansutbildning inom markndadsföring

Det finns flera olika utbildningstyper som erbjuder marknadsföringsutbildningar på distans. Du kan läsa en distansutbildning inom marknadsföring på universitet och högskolor, oftast då genom ekonomprogrammet där man väljer internationell marknadsföring som inriktning.

Om du vill ha en mer inriktad distansutbildning inom marknadsföring kan YH-utbildning vara något för dig, eller varför inte en yrkesutbildning. Komvux erbjuder också distansutbildningar inom marknadsföring.

Yrken inom marknadsföring

Marknadsföring är som sagt ett brett område och arbetsuppgifterna kan variera mycket. Dina arbetsuppgifter kan vara allt från managementfrågor till projektledning och kommunikation. Arbetsuppgifter varierar mycket beroende på din inriktning, men de kan vara t.ex. att planera och genomföra marknadsförings- och reklamkampanjer, genomöra marknadsanalyser eller ta fram reklamprodukter.

Framtiden inom marknadsföring

Utbildningar både på plats och på distans inom marknadsföring är populära och för tillfället är marknaden relativt mättad. Det är en konjunkturkänslig bransch med ganska så hög konkurens. Däremot är unga marknadsförare som är hemma på nya medie- och marknadsföringskanaler intressanta för marknaden och har därför större chans till att göra en bra karriär.