Visa distansutbildningar.se som: Mobil
Sammanfattning
Enskilda kurser (Komvux)
Distans
8 veckor
30 000 SEK inkl. moms
Svenska

Growth Marketing

I mötet mellan data och kreativitet hittar du Growth Marketing. Vill du utveckla din analytiska förmåga och använda mätbara metoder som får varumärken att växa? Då är det här kursen för dig!

Om kursen

Med god förståelse för digitala plattformar, digital taktik och metodik är en Growth Marketer den person som driver insiktsarbetet för hur ni på er marknadsavdelning, eller för er kund, ska komma närmre en målgrupp genom att arbeta mer datadrivet. Till skillnad från traditionell digital marknadsföring handlar Growth Marketing om att skapa synergier mellan digitala kanaler och arbeta för att ge kunden en enhetlig upplevelse genom hela kundresan. Vår kurs i Growth Marketing syftar därför till att ge dig både förståelse för kommunikativa koncept, anpassade efter digitala kanaler, samt att nyttja plattformarnas data för att kommunicera rätt budskap till rätt person.

I kursen kommer du att arbeta med en rad utmanande uppgifter som dels syftar till att utveckla din praktiska kunskap inom digitala plattformar och dels till att öka din förmåga att ha ett ”growth mindset” och utveckla din analytiska förmåga. Vi kommer även att ägna en hel del tid åt att diskutera och analysera digitala beteenden och trender för att inspireras och kunna identifiera möjligheter.

Vi kommer att gå igenom strategiska angreppssätt för ett "growth mindset", taktisk metodik för att arbeta datadrivet samt praktisk hantering av plattformar och kanaler som sociala medier, e-postmarknadsföring, sökmotorer, influencers, displayannonsering och affiliatemarknadsföring. Du kommer under kursens gång dessutom få arbeta med detta, antingen på det företag du jobbar eller för de projekt du jobbar med, för att få förståelse hur ni kan maximera den datadrivna effekten i praktiken.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som redan arbetar med marknadsföring, till viss del eller helt och hållet, i digitala kanaler. Antingen jobbar du på en marknadsavdelning eller på en byrå med Facebook och Googles produkter och vill utveckla ditt användande av digitala kanaler i syfte att arbeta med insiktsdrivet med dem. Vi förväntar oss att du redan är bekant med Facebook Business Manager, Google Analytics och Google Ads. Det är också positivt om du kan ha tillgång till dem under kursen.

Berghs Facebook feed

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...


Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter till Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Sveavägen 34
111 93 Stockholm

Tel: 08-587 550 00
www.berghs.se

Nyhetsbrev
Prenumerera på nyhetsbrev om studier från distansutbildningar.se
Logga in