Skillnad mellan bio-medicin och farmaci - Forum

2006-07-14 13:19   are
Hej Jag har funderat på att ta in på farmaci programmet (220 p) i Uppsala. Men så har jag funnit att KI också har ett liknande program bio-medicin (180 p). De förklaras som mer eller mindre samma program. Vet någon om vilken skillnad de har i framtiden med jobb osv... Jag skulle också vilja få reda på vilket språk som används i kursböckerna (engelska eller svenska).

Ang: Skillnad mellan bio-medicin och farmaci
2006-07-20 22:23   Jesper
Skillnaden är ganska stor. Båda utbildningarna handlar om att skapa förståelse för kroppens olika funktioner på molekylärnivå. Skillnaden ligger i att biomedicin är en tvärvetenskaplig utbildning som i princip är forskningsförberedande, medan Farmaceuter lär sig ett yrke och kan jobba på apotek. Jag läste ett år på biomedicinprogammet i Uppsala, men bestämde mig för att inte fortsätta på det andra året eftersom framtiden verkade så diffus. Vill du jobba med FoU så tror jag båda examen är likvärdiga! fråga gärna om det är nått du undrar över!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in