Skaffa slutbetyg - Forum

2008-10-28 14:34   Magnus
Jag har försökt söka universitetskurser och högskoleutbildningar men inte kommit in pga mitt slutbetyg från 2006. Jag är 250 poäng från full pott då jag fick IG i Ma C, Sam B och Franska A. Kan jag läsa upp dessa poäng genom att läsa andra kurser, som t.ex. Eng C och Tyska A, för 250p och på så sätt få mitt slutbetyg? Vill gärna slippa läsa just Ma C och Sam B. Tacksam för svar.

RE: Skaffa slutbetyg
2008-10-31 09:55   ingenjören
Hej! Självklart kan du det! Oavsett vilka kurser för 250 poäng du väljer att läsa så kommer du att ha; ett slutbetyg ifrån din gymnasieskola med alla kurser du läst där (inklusive IG ämnena) sedan kompletteras den med ett samlingsbetyg med de extra kurser du läser för 250 poäng. När man sedan räknar ut medelpoängen används de ämnen med bäst betyg, dvs Ma c och de du hade IG räknas inte med.

RE: Skaffa slutbetyg
2008-11-07 08:57   Lycka till!
Det finns utbildningsanordnare som ger möjligheten att läsa upp sina betyg på distans! Ett tips är att söka här på studentum.se och se vilka olika alternativ som finns för att läsa upp sina betyg!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in