Polisutbildning som dvärgväxt? - Forum

2011-07-28 12:42   mim8209

Jag skulle så gärna vilja veta om det anses vara ett fysiskt förhinder att vara född med akondroplasi, det vill säga normal dvärgväxt ifall man vill satsa på en framtid som polis? Alla de fysiska kraven skulle kunna klaras med viss glans, så frågan är alltså om normallängd krävs för att bli polis?


RE: Polisutbildning som dvärgväxt?
2011-08-03 14:38   Sussi

Det finns inget krav på viss längd. Men det finns krav på att man inte får ha kroniska sjukdomar eller skador som påverkar eller försvårar möjligheter att fullföra yrket som polis pga förslitnings eller belastningsproblem. För att få bäst svar på din fråga, kan det vara bra att komma på en rekryteringsträff som polisen har på olika håll i landet om polisutbildningen. Info om det finns på polisens hemsida.


RE: Polisutbildning som dvärgväxt?
2011-08-10 07:53   mim8209

Tack så väldigt mycket! :)


RE: Polisutbildning som dvärgväxt?
2012-03-03 10:18   Malin
Hej Jag går just nu en polishögskoleförberedande utbildning i Skåne och är även i sistsa stegen i ansökan till polishögskolan! På min blogg skriver jag litet som stort om min dröm att bli polis! http://polispolispotatisgris.blogspot.com/

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in