Komplettera fil. kand. i statsvetenskap med? - Forum

2012-01-11 17:55   Sandra

Jag kommer att ta min fil. kand. i statsvetenskap (läser mer exakt på programmet för Europastudier) nästa år och är redan ganska säker på att jag vill fortsätta att studera. Jag har läst statsvetenskap I och II under termin ett och två. Under termin tre och fyra läser vi om Europa (främst EU), mer avancerad statsvetenskap och om internationella organisationer och internationella relationer (Termin tre och fyra läser vi på engelska, tillsammans med utbytesstudenter samt att vi har några utländska lärare ). Femte terminen består av metodkurser samt c-uppsatsskrivning. Sjätte terminen kommer jag antingen att plugga något mer här i Sverige eller göra praktik, gärna det också i Sverige. Men vi har möjlighet att åka utomlands, men det är jag inte så intresserad av.

Min fråga är: Vad är bra att komplettera en statsvetenskaplig utbildning med?
Jag har funderat på en magister i stats. Jag är dock mer inriktad av att läsa till både företagsekonomi I och II. Vad tycker ni?

Jag vet inte exakt vad jag vill jobba med, jag vill uppenbarligen jobba som tjänsteman eller annat administrativt arbete i både privat så som i offentlig sektor. Är intresserad av både jobb på företag samt förvaltningar eller kanske en större organisation. Jag är en person som älskar att planera och hålla många bollar i luften samtidigt! Jag älskar att jobba med människor och ställas inför nya utmaningar.

Så vad tycker ni?
Några geniala idéer som jag inte har tänkt på? (blir lätt insnöad och vill gärna ha input utifrån :))
/Sandra


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in