hjälp med utbildning - Forum

2011-11-09 12:12   Hanna
Hej ! Jag heter Hanna och har arbetat med människor hela mitt yrkesverksamma liv.Jag har i grunden 2 årigt vårdgymnasium med inriktning barn och ungdom / vårdarinna. Jag har arbetat som habiliteringassistent på Bräcke Östergård och som behandlingsassistent på en enhet inom autismspektrat. Jag har också arbetat som pedagogisk assistent på gymnasiesärskola i Kalmar och på olika boende för människor med funktionshinder. NU har jag blivit inblandad i varsel som var på min senaste arbetsplats och funderar på att utbilda mig inom något av mina områden, men jag har kört fast.. Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig , har skickat efter massor av information men det känns just nu som en djungel. Jag skulle kunna tänka mig distansutbildningar om det inte finns något i närheten där jag bor. Kan ni hjälpa till med att lotsa mig igenom vart jag ska börja ? Det jag kan tänka mig är ju en utbildning som tex behandlingassistent behandlingspedagog socialpedagog habiliteringassistent social omsorg ungdomspedagog Tacksam för svar

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in