Hälp! Söker behörighetskrav på engelska - Forum

2009-10-07 19:20   SanBas
Jag hoppas att någon kan hjälpa mig! Jag har sökt på internet om behörighetskrav för att söka in till högskola i Sverige, har dock inte lyckats hitta det någonstans. Är det någon som vet en sida där det står skrivet på engelska om hur många poäng man måste ha i slutbetyget och att upp till 10% av dessa poäng får vara IG? Jag läser utomlands och har fått problem för att de inte tror mig att trots mina 200 poäng ig har jag behörighet att söka till högskola i Sverige. Jag har kompleterat kurser på komvux och har fått ut mitt slutbetyg, med 200 poäng IG. Evigt tacksam för hjälp!! MVH Sanja

RE: Hälp! Söker behörighetskrav på engelska
2010-02-13 22:27   Sussi
Testa att kontakta vhs och fråga om de kan hjälpa dig. På deras sida står det om detta på svenska, inte engelska, men de kanske kan hjälpa till med att få det översatt till engelska så du kan visa upp det som bevis. Vhs.se är adressen dit och där du nog kan hitta kontaktuppgifter. På hsv:s hemsida (hsv.se) finns svensk-engelsk ordbok där man finner vad olika ord och begrepp i högskolevärlden heter på engelska. Behörighet vet jag finns där, kanske det kan hjälpa dig? Kolla och se...

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in