Delfiner - Forum

2010-05-05 21:18   Nora
DU SOM ÄR DELFIN KUNNIG, SNÄLLLA HJÄLP!!! jag har ända sedan jag var 3,5 år ÄLSKAT delfiner och har haft en mycket speciell relation till dom. mit intresse för dom har ändras och blivit starkare, när jag var liten var min största önskan att bli delfinskötare på kolmården. Men det är bara en sak som har förändrats nu vill jag helt och fullt forska om delfiner i vilt tillstånd.det är min passion här i livet och jag tänker inte ge upp. jag är snart 15 är och har kollat på gymnasier i fera år för jag vill värkligen lyckes i det här. jag strävar mot att gå marinbiologiska spetsutbildningen i Lysekil men vet någon där ute någon bättre ulbildning som skulle passa mig ännu bättre?? nogon utbildning för dom som vill jobba om delfiner i vilt tillstånd?? eller är den här utbildingen den optimala?? varför jag skriver så mycke är för jag vill värkligen att den som svarar (om någon svarar)ska veta vad jag vill ha för utbilldning. // Nora <3

RE: Delfiner
2010-05-07 10:38   Linda på Gymnasium.se
Hej! Det låter som att du har valt en bra gymnasieutbildning. På en spetsutbildning får du en extra utmaning eftersom vissa kurser kommer att hållas på den högskola som gymansiet samarbetar med. De ger dig också behörighet till högskola. Jag tycker att du ska höra av dig till gymnasieskolan och ta reda på hur dina chanser att få jobba med delfiner i vilt tillstånd ser ut efter att ha gått programmet. Kontakta gärna en djurskötare för att ta reda på hur han/hon fick sitt jobb. Börja med att kontakta någon som arbetar på en djurpark, de borde veta vad man måste studera för att arbeta med djur även i vilt tillstånd. Prata annars med din studie- och yrkesvägledare, för att ta reda på om det finns andra gymnasieprogram som du kan välja för att komma dit. du kanske måste läsa på högskola för att kunna utbilda dig inom området och då måste du se till att din gymnasieutbildning ger dig den behörighet du behöver. Oftast är det naturvetenskapsprogrammet som blir intressant då. Om du besöker denna adress: www.studentum.se/djurutbildningar___191__.html kan du se vilka djurutbildningar som du kan vidareutbilda dig på efter gymnasiet och vad du måste ha läst för att få behörighet. Här finns även utbildningar utomlands som kanske kan vara intressanta för dig. Lycka till med dina studier! Vänliga Hälsningar Linda Informatör på www.gymnasium.se

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in