Tips i ett dilemma - Forum

2011-01-20 09:24   Nikki

Hej!
Jag går första året på handel och logistikprogrammet i Örebro. Jag går på Riksgymnasiet för döva och hörselskadande (RGD/RGH). Jag har en väldigt liten hörselskada som man knappt lägger märke till.
Varför jag valde att flytta hit ( bor med min familj i Varberg) var för att komma bort från staden och få nya möjligheter. Istället blev det pannkaka, jag hamnade i en klass där vi bara är två elever. Min klasskamrat skolkar till och från så jag är ofta helt ensam på lektionerna.
Det finns såklart både för och nackdelar, men jag är en vldigt social person och kommer inte stå ut att missa allt det sociala. Så jag har bestämt mig för att flytta hem igen till hösten och börja ett annat gymnasium.
Jag har tittat på 4 olika skolor i Göteborg, varav 3 jag är riktigt intresserad av, (Hvitfeldska gymnasiet), (Sigrid Rudebecks gymnasiet) och (Schiellerska gymnasiet). Jag har inte riktigt bestämt mig till hundra vad jag vill gå för program, funderar på NV, SP eller Ekonomi programmet.
Jag skulle vilja be om eran åsikt, vilken skola ni eventuellt tycket är bäst och även andra bra tips ni kan ge mig i min nuvarande situation,

Tack på förhand!


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in