Beteendevetenskap - Forum

2010-09-20 23:41   Carro

Hej!
Är det någon här ute som vet en bra skola , helst YK eller folkhögskola om man vill
utbilda sig till beteendevetare? .Själv fyller jag 20 i år och de flesta utbildningar har ju en
åldersgräns på minst 22 år. Jag vet inte alls hur jag ska göra för vill verkligen det här och jag
älskar att jobba med människor mer än något annat.
MVH


RE: Beteendevetenskap
2010-09-27 20:50   Sussi

Finns utbildningar på högskola/universitet också där det inte finns någon åldersgräns. Socionom är en bra utbildning om man är intresserad av beteendevetenskap och vill arbeta med människor


RE: Beteendevetenskap
2011-02-04 14:35   Amanda Mannervik

Hej Carro!

Kan absolut tipsa dig om Beteendevetenskapliga programmet (mdh.se/utbildning/program/20112-43808) på Mälardalens Högskola (mdh.se). Programmet går att läsa både i Eskilstuna och Västerås och antagningskraven är enbart grundläggande behörighet samt matte A och samhällskunskap A.

Skolan i sig är supertrevlig och det finns även flera andra utbildningar med beteendevetenskaplig inriktning, exempelvis Socionomprogrammet eller Innovationsprogrammet-MTO-Psykologi (som jag själv går på, rekommenderas varmt!).

Hoppas du hittar något som passar dig!

Mvh
Amanda Mannervik


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in