Byta ort/distans Polishögskolan Umeå Växjö - Forum

2017-12-15 17:52   Polis polishögskolan
Hej

Jag har fått mitt antagningsbesked till polishögskolan. Har blivit antagen i Umeå.

Detta försvårar en stor del för mig. Jag skulle vilja byta till distansutbildning istället, antingen i Umeå eller Växjö så länge det är distans funkar det.

Anledningen är att jag inte kan flytta från min nuvarande ort (Göteborg) är flera faktorer. Min sambo har nyligen fått en ny tjänst och så har vi hund tillsammans. Det har fungerat att ha hund tillsammans pga tiderna vi har jobbat men om jag flyttar så kan hon inte ta hand om hunden själv i 2 år. Samt är hennes tjänst ny och hon har en karriär här i Göteborg. Den möjligheten finns inte i Umeå. Jag kan inte vara självisk och flytta ifrån min familj.

Jag vill inte tacka nej till platsen men tyvärr måste jag tacka nej ifall det inte går att byta till distansutbildningen. Som sagt så spelar det inte roll om vart distansutbildningen hamnar.

Hoppas på svar här!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in