hur blir jag lakare? - Forum

2011-06-27 07:32   I have a Dream

Hej,

forst av allt so vill jag be om ursakt om det jag skriver ar svort att lasa. Jag anvander en data som inte har dom tre sista svenska alfabeterna.
Jag har bott utanfor sverige i nastan 6 ar nu. Mitt hogsta skol nivo i Sverige ar orskurs 10 po gymnasiet. Jag laste orskurs 11 och 12 i Australien. Nu laser jag forsta oret po universitet (Bachelor of Paramedics). Min drom har alltid varit att bli lakare men att ha varit utanfor Sverige for so monga or so forstor jag inte riktigt hur den svenska utbildnings systemet fungerar. Jag forstor bara so mycket som att man behover ha last Kemi B, Biologi B, Fysik B och Matematik D for att komma in po lakar programmet.

Efetrsom jag aldrig har varit so bra po matte so vet jag att min matematik nivo inte ar po D nivon. Nar det galler kemi A so har jag betyget G och i kemi B so har jag ett VG. Jag har aldrig last Fysik, so jag vet inte ens vad det ar men med biologi so har jag orskurs 12 nivon.

Nu nar jag vill otervanda till Sverige so undrar jag hur, vart och vad jag behover lasa for att bli lakare.

Vilket svar som helst kommer att duga och ar uppskattad av mig.


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in