Hudterapeut - Forum

2010-05-30 21:29   Therese24
Jag är 24 år och bor i Stockholm. Jag jobbar som massör/spaterapeut men eftersom det är svårt att få heltidsjobb kan jag endast ha det som extrajobb. Jag vill utbilda mig till hudterapeut för då skulle jag kunna få arbeta med mitt drömyrke på heltid. Men utbildningen kostar 95.000kr och är inte csn-berättigad. Så jag undrar vad man kan söka för stipendier för att finansiera utbildningen? Mycket tacksam för all hjälp! Mvh Therese

RE: Hudterapeut
2010-08-20 15:43   Madelen

Jag har ett liknande problem. Bor i Norge sedan drygt fyra år tillbaka. Jag har haft fast heltidsjobb i nästan hela denna perioden. Nu har jag kommit in på en skola här i Oslo för att utbilda mig till Hud -och kroppsterapeut, men varken Sverige eller Norge ger mig studielån. I Norge är detta en lånekasse (csn) -berättigad utbildning, men mitt problem är att jag är svensk. Och att jag varit arbetslös i mer än fem veckor de senaste 24 månaderna. (mycket märklig regel...) Alltså är jag också i behov av att få tag ett stipendium. Hur har det gått för dig? Fick du några tips?

Mvh Madelen


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in