Betyg - Forum

2013-10-16 23:25   Bartek

Hej. Jag skriver för att jag behöver lite information från ngn , det vore jätte bra om nie kunde svara. Min fråga gäller Först antagningen till universitet utomlands för exempel i Europa. Vilka papper måste man ha om man vill studera utomlands?

Räcker det bara att ha ett papper med slutbetyg från gymnasiet? Vet ni hur kollar de i de flesta universitet på de svenska betyg typ MVG? Vet de vad är det? Dessutom har jag en fråga till. När man slutar gymnasium o tar studenten i sverige vilka papper får sen från skolan? Är det bara typ ett papper med alla slutbetyg eller kanske finns det också ngt resultat från gymnasiumexamen?

Hur det ser ut? Tack i förhand för svaret. MVH B


RE: Betyg
2013-11-01 09:38   Björn

Hej, Skolor utomlands både i Europa och USA vet vad de olika betygsnivåerna i Sverige betyder. Du måste dock översätta ditt betyg och det skall göras av en auktoriserad eller som man säger utomlands certifierad översättare. Det bästa, snabbaste och billigaste sättet att göra det på är att använda The Native Translator www.native-translator.se de är experter på detta. Lycka till med studierna


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in