Utbildning till naprapat eller kiropraktor

Utbildning till naprapat eller kiropraktor
2009-01-19 17:17
goalie
0
Hej.
jag har en liten fråga bara. jag har lite funderingar på att läsa till naprapat eller kiropraktor, men började fundera på om inte massage och friskvårdsterapeut kunde vara ett bra program att starta med?

RE: Utbildning till naprapat eller kiropraktor
2010-02-16 11:54
Per Bergqvist
0
Hejsan!

En utbildning till Massageterapeut kan absolut vara en bra utbildning om du är intresserad av att bli naprapat eller kiropraktor. Du lär dig mycket om rörelseapparatens anatomi och fysiologi som du har nytta av om du läser vidare.
Massageterapeuter jobbar ofta väldigt bra i samarbete med naprapater och kiropraktorer.

2011-06-14 19:48
David
0

Hej, kolla på www.halsoteket.com de har utbildningar i Stockholm, Göteborg och Malmö till Massageterapeut. Har precis skickat in min anmälan til höstens kurs.

2011-07-11 19:26
Per Bergqvist
0

Vi på Bergqvist Massage & Friskvårdsutbildningar har utbildningar till Massageterapeut med inriktning mot friskvård och även utbildningar till Personlig Tränare som är ett yrke som med fördel kan kombineras med yrket som massör. Titta gärna på vår hemsida www.massageutbildningar.se eller kontakta oss på 013-137506.

Hälsningar,
Per Bergqvist

Bergqvist Massage & Friskvårdsutbildningar Bergqvist Massage & Friskvårdsutbildningar

Intresserad av tråden: Utbildning till naprapat eller kiropraktor? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Blogg
Blogga om ditt liv som student!
Nu har du chansen att blogga och dela med dig av din vardag som student, vad du än pluggar och vart du än befinner dig - i Sverige eller utomlands!

Senast uppdaterade bloggarna

Nyhetsbrev
Prenumerera på distansutbildningar.se nyhetsbrev om studier! Läs mer Läs mer